Mooi aanbod

Tijdschrift voor Marketing

Onlangs ontving ik een “mooi aanbod” voor een jaarabonnement op Tijdschrift voor Marketing. Een tijdschrift dat ik jaren kreeg maar ooit opgezegd heb toen ik besefte dat mijn verblijfstijd in het blad per nummer altijd korter was dan het drinken van een kop thee.

“Wij hebben twee aanbiedingen voor u:

Jaarabonnement voor de actieprijs van € 99,- (i.p.v. € 159,-)

of

Gratis Handboek Online Marketing (t.w.v. € 37,50) bij een jaarabonnement (€ 159,-)

Huh?

U moet het ook een paar keer overlezen, maar het staat er echt. Dus ik mag kiezen: zestig euro korting of een gratis boek dat slechts iets meer dan de helft waard is. Hoeveel mensen zouden in dit geval kiezen voor het gratis boek?

Welke gedachte zou er achter dit aanbod zitten? Het is toch overduidelijk dat men die boeken niet kwijt wil en liever korting geeft? Kan iemand deze prijsaanbieding uitleggen?

Nu we het er toch over hebben: wat is uw prijsperceptie van een tijdschrift eigenlijk?

De mooiste tijdschriften die ik ken kosten een tientje of zes per jaar voor 12 nummers. Of zijn zelfs gratis omdat ze via de digitale deurmat binnenkomen (zoals een prachtig magazine als Zilt). Tijdschrift voor Marketing kost veel meer voor minder nummers. Een los nummer kost €18,95 en dat is een prijs waarvoor je ook een heel mooi boek kunt kopen dat niet na doorbladeren bij het oud papier verdwijnt.

En nu u er toch over nadenkt: verwacht u dat de prijskorting voor zo’n vakblad echt het overtuigende argument is voor de doelgroep om een abonnement te nemen?

Als deze aanbieding de bewijsvoering moet zijn dat “de autoriteit op het gebied van marketing” u inspireert hoe je een onweerstaanbaar aanbod onder de aandacht brengt….

Het inspireert wel, maar het is beslist niet overtuigend!

 

 

Advertenties

2 reacties

Opgeslagen onder Marketing

2 Reacties op “Mooi aanbod

  1. Hans

    Hoi René, al de reclame van fitness-school ‘Basic Fit’ gezien waar je op tv mee wordt doodgegooid met o-la-la-la Tatjana Simpel. Zie link: http://shortly.nl/mAS
    Na lang wikken en wegen van muscle-heavy-zware marketeers op de heidagen van ‘Basic Fit’ waren ze eruit……… laten we de eerste zin die zij uitspreekt zijn de key-onderscheidenden-pluspunten noemen van ‘Basic Fit’. Smart!.

    Maar wat hoor ik nu in die commercial? … “Gratis Douches in alle vestigingen”..??… What the f??k? gratis mogen douchen als onderscheidende key-item van die sportschool? En uit de tweede zin kun je opmaken dat je vroeger in die ballentent daar dus ook geld voor kluisje moest betalen?

    Valt nog een heeeeeele lange weg te gaan om deze verdiende Loden Loeki te verslaan;-) (gratis gebruik van lift, gratis gebruik van plee, gratis verwarming van de ruimte, gratis ademen tijdens fitness, ;-)) over competatief duurzaam onderscheidend vermogen gesproken.

  2. Hans,
    Nog niet gezien. Maar ik begrijp dat alleen het bewegen geld kost? Prima propositie lijkt me! Maar het punt is helder en ik ben het met je eens.
    René

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s