Lekker zoenen

Sorry dat ik u teleurstel: deze post gaat niet alleen over zoenen. Want de meeste lezers zullen het thema zoenen niet direct in het bedrijfskundige spectrum indelen. Of u bent toevallig vaak in werktijd….  maar dat is niet algemeen. 

Waar gaat het dan wel over? Het gaat over marketing. Mijn oog werd onlangs getrokken door een paginagrote advertentie waarop een foto van een zoenend stel zo ongeveer driekwart van de ruimte in beslag nam. De advertentie beloofde “zoenen zonder hindernissen”… wie wil dat nou niet? De afzender van deze advertentie blijkt een oogziekenhuis. Het doel van de advertentie is om bril- en contactlensvervangende behandelingen te verkopen. Ooglaseren dus.

Nu weet ik natuurlijk niet of u ooit gezoend heeft. Ik wel. En als ik ergens geen bril of contactlenzen voor nodig heb dan is het wel zoenen.

Hoe komt een bedrijf in hemelsnaam op het idee om mensen met mindere ogen wijs te maken dat lekker zoenen alleen mogelijk is als je je ogen door hen hebt laten laseren?

Als je niet scherp kunt zien is dat vast erg lastig. Bij het lezen, televisie kijken of als je tijdens het zeilen een boei wilt ontdekken. Dat een ooglaserkliniek daar een oplossing voor probeert te presenteren vind ik te billijken. Wat mij betreft schetsen ze het minder scherp zien zelfs als levensbedreigend. Immers, als je je voedsel niet meer kunt vinden heb je als mens een groot probleem!

Maar als een kliniek tracht mensen wijs te maken dat je met contactlenzen of je afgezette bril niet meer kunt zoenen dan zou je zomaar begrip kunnen krijgen voor voorstellen die “bril- en contactlensvervangende behandelingen” heel snel uit het dekkingspakket van de ziektekostenverzekering halen.

Of u nu wel of niet scherp ziet: zoen ze!

 

 

 

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Marketing, Verschrikkelijk

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s